top of page

צום

עודכן: 24 ביולי 2023


אוהבת את הפרטיות שלי וכמעט אף פעם לא כותבת כאן על עניינים בריאותיים. אבל זה נראה לי ממש משמעותי אז יאללה.... מוגש כשירות לציבור.

אתמול בערב התחילו לי מיחושים בבטן התחתונה וביחד עם עוד סימפטום זיהיתי התחלה של דלקת בדרכי השתן. לא משהו שכיח אצלי אבל כבר מכירה שזה יכול להדרדר ולהיות קשה.

החלטתי על הטיפול. צום ומנוחה. אני יודעת שצום מיטיב. צום עוזר להכל. צום למעשה מפנה את הגוף שלי מלעסוק בעיכול לטובת מאבק בפתוגנים ורעלים מכל הסוגים. אני למדתי שצום עוזר דרך השיטה שמלמד הרב יובל אשרוב, על פי רפואת הרמב''ם ואני ממליצה עליו מאוד (יש לו דיסקים מצויינים ללימוד). לאורך השנים צומות עזרו לי לצאת מכל מני עניינים - כאב גרון וצינון ממושך ואפילו כאבים במפרקים מסויימים. אז היום נמנעתי מלאכול וישנתי הרבה ובחנות הטבע רכשתי נקטר חמוציות ושתיתי רק אותו (ומים כמובן. הרבה מים).

אגב, כשהתייעצתי עם הדיאטנית בחנות שיתפתי אותה שאני צמה והיא הסתכלה עלי במבט קצת מרחם וחשדן ואמרה שאין סתירה, אני יכולה גם לאכול היום ביחד עם הנקטר. הייתי קצת מופתעת מהתגובה שלה ובעיקר מזה שלא ברור לה שיותר מכל תוסף זה הריפוי מספר אחד.

אני מופתעת כמה מעט ה''תרופה'' הזו מוכרת. נחשבת כסוג של ''תרופת סבתא''. ואני גם מופתעת כמה היא חזקה. למרות הנסיון שצברתי אני כל פעם מחדש צריכה לשכנע את עצמי מחדש שכדאי לי לצום ושזה יכול לעזור.

למעשה צום זו הדרך הטבעית ביותר של הגוף לרפא את עצמו. בניגוד למה שהרבה אנשים חושבים אנחנו לא זקוקים לאנרגיה של האוכל לריפוי. להיפך. עיכול המזון דורש המון אנרגיה וכשהגוף פנוי מלעכל הוא יכול לטפל בכל מה שפוגע בו.

הערב כשכל הסימפטומים כבר כמעט נעלמו סופית החלטתי בכל זאת לשתף. אולי למי מכם זה ייתרום לבריאות, וזה כבר שווה בשבילי.

(כמובן שיש מצבים בריאותיים שונים ואין לקחת את מה שכתבתי כהמלצה גורפת אלא רק מתוך אחריות אישית והתייעצות מתאימה בעת הצורך.)


2 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

סוף שבוע מקסים של יחד וחיבור

סוף שבוע מקסים של יחד וחיבור. ובתוכו, השיקשוק של פרדס חנה ומקצבי הלב בתל אביב. השיקשוק קסום. חוויה צבעונית, קהילתית כמו שהייתה לי רק בחלומות. מפגשים חמים, חיבוקים. מי שרוצה מביא וחולק את המתנה שלה או

bottom of page