top of page

מפלגת זהות

עודכן: 26 ביולי 2023


יש אינספור דברים שמעציבים אותי במערכת הבחירות הקרובה... הרבה מהם בטח תוכלו לנחש. אבל יש משהו שמאוד מעציב אותי ויש לי הרגשה שהוא נעלם מהעיניים של הרבה אנשים. אז ככה: פייגלין הוא אחד האנשים הכי גזעניים וכוחניים בדעות שלו וברזומה שלו. ופתאום ציבור ממש גדול של צעירים שמאלניים, שוחרי שלום וסובלניים, מתכנן להצביע לו. איך זה קרה? בוועידת ישראל לדמוקרטיה, כשהוא נשאל בדיוק את זה, הוא ענה "מסתבר שיש גם שמאלנים אינטליגנטיים". גם אם לשים בצד את היהירות. אז לא... זאת לא התשובה. 2 חלקים מאוד גדולים מהתשובה הוא הצניע: קודם כל את איש יחסי הציבור שלו הוא נמנע מלציין. פייגלין גייס ליצן-חצר (ליטרלי) שמנהל עבורו את הקמפיין מול ציבור שלעולם לעולם לא היה קהל היעד שלו בלעדיו. ליצנים הם מצחיקים, הם כובשים את הלב, הם מקסימים, והם גם עלולים לבלבל. אני כועסת על הניצול הציני שפייגלין עשה בעניין הלגליזציה של הגראס. אבל האמת, שפייגלין ואני רחוקים שנות אור עצומות כל כך זו מזה שאני אפילו לא יכולה לכעוס עליו. מי שבאמת ממש שבר לי את הלב זה גדי וילצ'רסקי למי שלא יודע - גדי הוא שחקן, אנארכיסט, איש שיודע להגיד את האמת שלו בפנים, איש שלחם על צדק, איש עם אמת בועטת ואומץ לבטא אותה ביצירתיות מעוררת השראה והומור כובש. אה, ומספר 18 ברשימת זהות. בשם התמיכה שלו בלגליזציה של הגראס הוא בחר להיות חלק מהרשימה של פייגלין, ומשתתף באופן הכי פעיל ונוכח בקמפיין. ביחד עם פייגלין - הוא הפנים של המפלגה. וזה מה שכואב לי בטירוף. אני מאמינה בכל ליבי שעם אינספור דברים במצע של פייגלין הוא לא באמת מסכים (אתה באמת בעד הפסקת התמיכה של המדינה באומנות ותרבות ובעד דיכוי הלהט"בים?) אבל לשם הלגליזציה הוא היה מוכן לבלוע את הצפרדע הזו ולקדם את המפלגה. מבחינתי - הוא מכר את הנשמה שלו ללגליזציה. עכשיו, בואו - תמיכה של גדי וילצ'רסקי - זו לא תמיכה של אדם אנונימי רגיל. זו תמיכה של שחקן, מוכר ואהוב בקרב הציבור הזה, קומיקאי, איש כריזמטי שהולכים אחריו, באש ובמים ובעיקר בעשן. וככה מוצאים בכל מיני פסטיבלים, וגם ככה סתם ברחובות תל אביב, אנשים שהלגליזציה של הגראס חשובה להם (בדרך כלל צעירים, שמאלנים וסטלנים) שבוחרים בפייגלין. בפייגלין? אתם בטוחים? כן. הוא בעד לגליזציה של הגראס. סבבה. גם מרצ. ולא רק הם. דווקא פייגלין?? חותמת לכם שהם לא באמת קראו את המצע של פייגלין, שהם לא באמת מודעים לזה שהוא קורא לטרנספר של הפלסטינאים והרס הבריאות הציבורית. אבל לסלבים יש כוח. וגדי וילצ'רסקי הוא סלב. "אם הוא מייצג את זה - אז בשביל מה לקרוא את המצע? אני סומך עליו... " שחקן הוא סוג של מנהיג. רותם סלע הוכיחה את זה. המחשבה שהמפלגה של פייגלין תקבל יותר ויותר כוח מדאיגה ומפחידה אותי. ההבנה שציבור שלם, שאני דווקא יחסית מזוהה איתו, הולך להצביע לו מתוך אי-ידיעה והליכה עיוורת אחרי דמות מוכרת, מזעזעת אותי ממש. זה כואב לי כאזרחית, כשמאלנית, כאדם. וגם כשחקנית, שמאמינה בייעוד ובחשיבות של האומנות הזו. לתפיסתי שחקן הוא מנהיג, הוא מרפא, הוא שמאן חברתי. למדתי את כל זה מגדי אחר. גדי פור השחקן והבמאי של "פשוט – תיאטרון יער". מבחינתי מה שוילצ'רסקי עושה זה השימוש הכי מכוער לכוח של שחקן. שימוש ציני שמתנער מהאחריות העצומה שיש למי שהכישרון שלו שובה את הלב וגורם לאחרים ללכת אחריו.

אם אתם בעד לגליזציה של הגראס, אבל לא באמת בעד נשק לכל, החלת החוק העברי במדינה, ביטול הסכמי אוסלו, דיכויי ערביי ישראל, סגירת המשרד לאיכות הסביבה, ובניית בית המקדש - תחפשו מפלגה אחרת להצביע לה. בבקשה. אולי היא תהיה פחות סקסית, מצחיקה ומגניבה אבל היא תייצג הרבה הרבה יותר את העמדות שלכם מפייגלין.

החלק השני של התשובה זה שפייגלין קצת מהפנט את הציבור עם הבטחה לשפע כלכלי. "דמיינו לעצמכם שרמת החיים בישראל הייתה כמו ביפן או בשווייץ" (ציטוט מדוייק מתוך תשדיר). הצופה הישראלי הממוצע מתחיל להזיל ריר... בתשדיר שלו הוא מבטיח בית בתל אביב במחיר מטריף ואוטו חדש בחצי מחיר. הוא יודע לנגן יפה על נימי הנהנתנות – כסף, עישון ומכונית חדשה. הוא מוכר את המפלגה בתור זו שתביא חירות כלכלית, שוק חופשי. ברטוריקה משיחית הוא מבטיח גן-עדן. ונחשו מה? זה עובד. הפנטזיה עובדת. זה מדליק, זה סוחף. חופש זו סיסמה מדליקה אבל כולם הבינו למה הוא מתכוון?

הוא רק לא מציין שהצד השני של השפע זה זקנים ונכים רעבים וקופאים מקור ללא קצבאות, השחתת הבריאות הציבורית ואובדן מדינת הרווחה. החזון המרגש שהוא מתאר, קל להיסחף אחריו, אבל הוא לא שונה מהותית מכל ימין כלכלי. הוא פשוט מציג את זה חושני, מוחשי יותר, מעורר תיאבון. הוא איש מכירות מצויין. הוא מוכר לנו חתול בשק. זה הצבעוני. המגניב עם הנצנצים והסרטים. מה, אנחנו ילדים קטנים שאתה משחד עם עוגת שוקולד?

האמת, שכולנו קצת ילדים קטנים. כולנו רוצים בזול, נעים וממסטל.

הוא מתפאר במצע שלו המפורט, אבל בואו, מי באמת פנוי לקרוא 344 עמ' לפני הבחירות? מי שמסטול עכשיו? מבחינתי זו רק עוד דרך לבלבל ולטשטש את הציבור.

אם אתם בעד לגליזציה של הגראס, אבל לא באמת בעד גזענות, החלת ריבונות ישראל על כל השטחים הכבושים, ביטול מדינת הרווחה, והרס בתי המשפט - לא מומלץ שתצביעו לפייגלין. הוא נחמד, לבבי, חייכן, הוא איש מכירות נהדר ונעים הליכות, אבל הוא מוכר חתול בשק.

הוא לא באמת מייצג את הדעות שלכם.

אתם סובלנים, אתם בעד זכויות אדם? בחרו במפלגה שמקדמת צדק חברתי אמיתי.


וגדי וילצ'רסקי... אם אתה שומע אותי: עם יד על הלב - אתה באמת שלם עם עצמך? יש מצב שאתה יותר מדי מסטול בשביל להבחין שמשתמשים בך בתור ליצן-חצר שמושך את הקהל? מסתובב עם מגפון וקורא לצעירים לקנות את המצע של פייגלין? וכשהאידאולוגיה הגזענית והפוגענית של פייגלין תתפוס תאוצה, בזכות הקולות שהלכו אחריך - אתה באמת תישן טוב בלילה רק בזכות זה שקידמת את הלגליזציה? אמיתי??????

יש לך עוד הזדמנות להודות שטעית. שבוע לפני הבחירות. זה, להיות באמת פרובוקטור. ובזה אתה מעולה. אז יאללה?



צפייה 10 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page