top of page

בנושא גירושין ואלימות במשפחה

עודכן: 25 ביולי 2023


בקבוצה כלשהי שאני חברה בה התייעצה מישהי בנוגע לנישואין שלה. היא סיפרה שבעלה מאיים עליה, מאשים אותה ומקלל אותה ושזה המעט. שהיא חנוקה לגמרי. היה ברור שזו מערכת יחסים פוגענית ואלימה. גם אם לא פיזית (ואולי כן). היא שיתפה שהייתה שמחה לצאת מהיחסים אבל שהוא מאיים עליה שיימרר לה את החיים ברבנות, ייטען שהיא משוגעת ויישלול ממנה כל זכות לראות את הילדה. נזכרתי אז במידע ששמעתי בהרצאה לפני הרבה שנים. אני מקווה שהבנתי נכון ומשתפת כאן בדברים שכתבתי לה במחשבה שיש עוד נשים שנשארות בזוגיות מתעללת, מתוך הפחד מהאיום הזה:

"אמנם יש אפשרות להתגרש בארץ רק בבית דין רבני, אבל בנוגע להסדרי הגירושין (המזונות, חלוקת הרכוש והמשמורת על הילדים וכו) יכולים לקבוע שני גופים - בית דין רבני ובית משפט אזרחי. בית הדין הרבני נוטה בדרך כלל לטובת הבעל ושם בעלך אכן עלול למרר את חייך. אבל בית הדין האזרחי הוא שוויוני יותר ובעד זכויות האישה. לכן - אם את זו שיוזמת את הצעד ופונה לבית משפט אזרחי לפני שהוא מקדים אותך והולך לבית דין רבני אז כל התהליך ייתקיים בבית דין אזרחי. שוב, חשוב לי להדגיש את הנקודה. אם הוא יקדים אותך ויפנה לבית דין רבני לפנייך אז כל התהליך יתקיים בבית דין רבני ששם הזכויות שלך אכן עלולות להיפגע. אבל אם את זו שתיקח את היוזמה ותיפני לפניו לבית משפט אזרחי אז מצבך יהיה שונה. כך למיטב ידיעתי. אני לא עורכת דין ואם המידע הזה רלוונטי לך אז אני ממליצה לך מאוד להתייעץ עם אשת מקצוע. "

חלק נוסף בדברים שכתבתי נראה לי רלוונטי לא פחות:


"נשמע שאת במערכת יחסים אלימה שחשוב להפסיק את האלימות בה מייד. גם אם הוא לא מרים עלייך פיזית יד, ועל אחת כמה וכמה אם הוא כן. המודל שתיארת - שהוא פוגע ואחר כך נעים ביחד, זה מודל קלאסי למערכת יחסים פוגענית, ככה זה עובד. ואת מתארת שאת הולכת ומתכווצת ונחנקת בה. זה אומר - או לעצור מיידית את האלימות באמצעות לקיחת אחריות שלו וטיפול אישי שיעבור, או לפרק את הזוגיות ולהתגרש. כל עוד אף אחד משני הדברים האלה לא קורה את מזניחה את עצמך ולמעשה משתפת פעולה עם אלימות כלפייך. לכן, אם הוא לא מכיר באחריות שלו ולא מעוניין לעבור תהליך - כן חשוב לדעתי שתצאי מהיחסים בהקדם. ממליצה לקבל תמיכה וליווי מתאימים שתחווי בהם העצמה אישית שלך." *** מקווה שהדברים האלה יעזרו וישרתו נשים נוספות שנמצאות בחוויות דומות.

את המידע המשפטי השכלתי מהרצאתו של מאיר זריהן וכאמור אינני עו"ד , בנוסף החוקים עשויים להשתנות עם השנים.


2 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

כיף להתעלם מזה, אבל תראי מה זה פתח לה

אנחנו מתקרבות ליום הכיפורים ואני רוצה להזמין אותך להשתמש בזמן הזה כדי לגעת בפרק חשוב בדרך ליצירת זוגיות. לאחרונה דיברתי עם חברה שסיפרה לי כמה הידע הזה היה מרכזי בשער שלה לאהבה שלה. התרגשתי מאוד! אספר

לחפור את הבאר במקום הנכון/ "ערך עצמי" - פרק 8 ואחרון

היום אנחנו מסכמות את הסדרה שלנו על "ערך עצמי". ככל שאנחנו עוסקות בזה עולות לי עוד תובנות בעניין: דיוקים, ותוספות. אולי יש גם מפתח חמישי להעניק לך? יש לי אפילו רעיון מה הוא... ומה לגבי מימוש עצמי? וקיר

bottom of page