top of page

למה

עודכן: 26 ביולי 2023


לא אני המצאתי את השיחה על המילה "למה". אבל זו שיחה כל כך חשובה שאני מוכנה להסתכן ולהישמע לא-מקורית, כי זה כל כך חשוב בעיני.

*** אני אוהבת את המילה "למה". זו מילה סקרנית שמביעה תמימות, התעניינות, תודעת ריקות שמוכנה לחקור.

*** אני כועסת בטירוף על המילה "למה". משתמשים בה בשקרנות. במסווה של "שאלת תם" מבקרים אחד את השני ואת עצמינו, מתלוננים ושופטים: "למה לא שטפת כלים?" "למה לא סידרת את החדר" "למה אתה כל הזמן מתרוצץ ממקום למקום" "למה אני לא יכולה פשוט לסגור את הפה ולהכנס לדיאטה".


מוכר?


למי בכלל יכולה להיות תשובה על השאלות האלה? לאף אחד. כי אלה בכלל לא שאלות.


אנחנו לא באמת מתעניינים - "הי זה מסקרן באמת, מה קשה לי בלאכול לפי התפריט? מה בעצם קורה במנגנון הפנימי שלי - שאני מחליטה משהו בבוקר ועושה אחרת בערב?"


אנחנו לא מתעניינים, אנחנו יורדים. על עצמינו ועל אחרים.

אבל בסתר. בלי לגלות.


אם רק היינו ישרים באמת זה היה נשמע

:

"אני שופטת אותך על זה שלא שטפת את הכלים" "מתעורר בי כעס עכשיו כשאני רואה שלא סידרת את החדר" "קשה לי שאתה מתרוצץ ממקום למקום" "אני עצובה שעליתי במשקל"

*** עם יושר אפשר לעבוד. כשאנחנו ישרים יש תקשורת פתוחה וזורמת - עם עצמינו ועם אחרות ואחרים.


אבל - כשאנחנו משתמשות במילה "למה" אנחנו מבלבלות את הצד השני ואת עצמינו. הוא מרגיש רע עם עצמו, הוא מטמיע את המסר שהוא "דפוק" או לכל הפחות "לא בסדר" אבל אין לו באמת אפשרות להתעמת איתנו כי "בסך הכל שאלנו שאלה".


אז בואו ניצור בהירות. מה שקובע זה לא באיזו מילה השתמשנו אלא מה הכוונה מאחורי הדברים. ואם אני שיפוטית עכשיו, אז אני פוגעת. כזה חד ובהיר. ואם אני פוגעת אז המחויבות שלי היא לעצור את זה כי אני לא באמת רוצה לפגוע ביקרים לי או בעצמי (וגם לא באף אחד אחר).


כולנו עושות ועושים את זה. לימדו אותנו להתבלבל. השימוש השקרי במילה "למה" מאפשר לנו להטיח ביקורת מאוד פוגענית באחרים במסווה של שאלה מתעניינת. זה מסמא את העיניים שלהם ושל עצמינו.


השלב הראשון בעצירת פוגענות זו מודעות. מזמינה אותנו לשים לב כשאנחנו משתמשים במילה "למה" ולשאול את עצמינו באמת -

הייתי עכשיו מתעניינת וסקרנית או שיפוטית וביקורתית? לפחות נהיה מודעות לזרע שיצרנו - אם זה זרע של קרבה וחמלה או זרע של כעס ופגיעה.

וגם זה משהו. זה לכל הפחות הצעד הראשון.


צפייה 10 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

כיף להתעלם מזה, אבל תראי מה זה פתח לה

אנחנו מתקרבות ליום הכיפורים ואני רוצה להזמין אותך להשתמש בזמן הזה כדי לגעת בפרק חשוב בדרך ליצירת זוגיות. לאחרונה דיברתי עם חברה שסיפרה לי כמה הידע הזה היה מרכזי בשער שלה לאהבה שלה. התרגשתי מאוד! אספר

חפשי את האפיקומן - הכנה לארוחת חג משפחתית

{{preheader}} אז.. איך את מרגישה רגע לפני? אולי את מסיימת נקיונות ולחוצה להספיק הכל? אולי את מתרגשת לפגוש את כל המשפחה? ואולי... אולי את במתח... כי להגיע לשולחן החג ולהיות פנויה מזוגיות זה הרבה פעמים

ילדה רוצה ילדה

אף פעם לא ממש אהבתי את פורים. (אומרים שזה מאפיין אנשים רגישים מאוד) רועש לי מדי, צעקני, מסנוור... ואני בכלל רוצה להיות בשקט שלי. אלא שקיבלתי בת (אוטוטו בת שנתיים) שממש אוהבת "לחיות את החיים" - היא אוה

bottom of page