top of page

מפתח להתמודדות עם בעיות בריאות כרוניות - חקירה כמערכת יחסים

עודכן: 4 ביוני 2023


לעיתים קרובות מגיעים אלי לתהליך האימון אנשים עם תופעות בריאותיות כרוניות כגון מגרנות, אלרגיה, אסטמה, פיברומיאלגיה, נכויות, בעיות עיכול, כאבי מפרקים ועוד. האימון מתקיים כשיחה - אנחנו רק משוחחים. ובאופן פלאי לכאורה, הרבה מאוד חווים הטבה משמעותית. אבל זה זה לא פלא ולא קסם. אני גם לא עושה עבודה אנרגטית כגון רייקי או הילינג. אנחנו מדברים. זה הכל.

אז איך זה קורה? מי שסובל מבעיה בריאותית כרונית פיתח איתה כבר מערכת יחסים. הוא מייחל לרפואה ושמח כשההפרעה נחלשת. לעומת זאת כשהיא מתחילה להחמיר הוא חווה משהו מסויים כגון דאגה, תסכול, כעס או פחד.

מתאמנים הרבה פעמים כבר למדו להתבונן בתחושות הגוף ומסתכלים על התופעה כשהיא מגיעה. למשל - אם מתחילה להופיע מגרנה - מתבוננים על הכאב המזדחל לראש, העייפות שבעיניים ועוד - כל אחד לפי החוויה האישית. אבל זה לא תמיד עוזר.

אנחנו הרבה פעמים מפספסים שמעבר למגרנה המתקרבת, יש את הפחד ממנה וגם הוא מופיע בגוף. אני למשל - סובלת לצערי ממגרנה מגיל צעיר. עבורי זו חוויה קשה מאוד. לכן בכל פעם שיש רמז לתחושה הזו יש בי גם בהלה. אני מפחדת מ"סיוט" המתקרב. ולפחד הזה יש השלכה על הגוף.מערכת הנשימה מתכווצת ואז פחות חמצן נכנס. כל גוף אנושי חי, מתפקד פחות טוב בנוכחות דלילה של חמצן. לכן כל הבעיות הפזיולוגיות מוחמרות במצב הזה.

זה לא מינורי. זה קיומי. על זה עשויים לקום ולפול המגרנה הבאה, התקף האסטמה, או כל תופעה אחרת. וזה עוד בלי להתייחס לאנשים שחווים תסמיני חרדה.

לכן, אם גם אתם סובלים מבעיה כרונית כלשהי אני ממליצה דבר כזה. בפעם הבאה שאתם פוגשים אותה. שהיא מרימה את הראש, אני מזמינה אתכם לשאול את עצמכם:

1. מה אני מרגיש/ה לגבי זה שהיא הגיעה.

2. איפה הרגש הזה מתבטא בגוף או איך אני יודעת שזה מה שאני מרגישה? (כאן מדובר על תחושות פסיולוגיות כגון כאב בטן, גירוד, כיווץ עקצוץ וכדומה שמבטאות את הרגש) - שימו לב שלא מדובר על התחושה שיש לכם כתוצאה מהמחלה אלא על התחושה שמבטאת את הרגש שלכם להופעה שלה.

3. אם זה קשה או לא ברור איך לעשות את זה (לרוב האנשים קשה עד כדי בלתי אפשרי לזהות תחושות מבלי שקיבלו הדרכה אישית) אני ממליצה לפנות אלי או למאמנ/ת סאטי/ת באזורכם. אשמח לתת לכם הפניות.

אנחנו לא רופאים ולא מטפלים. אבל אנחנו מומחים במערכות יחסים. ותופעות כרוניות משקפות, מושפעות ומייצגות משהו עמוק במערכת היחסים שלנו עם עצמינו. בריאות שלמה לכולם.


8 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

לחפור את הבאר במקום הנכון/ "ערך עצמי" - פרק 8 ואחרון

היום אנחנו מסכמות את הסדרה שלנו על "ערך עצמי". ככל שאנחנו עוסקות בזה עולות לי עוד תובנות בעניין: דיוקים, ותוספות. אולי יש גם מפתח חמישי להעניק לך? יש לי אפילו רעיון מה הוא... ומה לגבי מימוש עצמי? וקיר

מפתח הערכים - לשאת את הכתר/ "ערך עצמי" - פרק 7

אנחנו הולכות ומתקרבות להשלמה של הסדרה שלנו על ערך עצמי. אני מקווה שאת כבר מרגישה את ההשפעה שלה ומאפשרת לתובנות שלך לחלחל ליום יום. ממש אשמח שתספרי לי על זה! הבטחתי לך 4 מפתחות לחוויית ערך עצמי גבוה. נ

הכוכב הזוהר - מפתח ההוויות/ "ערך עצמי" - פרק 6

בפרקים הקודמים ראינו שאין באמת דבר כזה "ערך עצמי". (בגלל שאנחנו לא תפוחי אדמה ולא מטבעות זהב ולא שום חפץ אחר. פנומנה אנושית זה משהו שאי אפשר להעריך ולמדוד – זוכרת?) אז מה זה בכל זאת הפער הזה שכל כך הר

bottom of page